ДЕРЖЗЕМАГЕНТСТВО УКРАЇНИ ІНФОРМУЄ

березень, 2014

НОВИНИ ЗАКОНОПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У ПЕРІОД З 1 ПО 28 ЛЮТОГО 2014 РОКУ СУБ'ЄКТАМИ ЗАКОНОДАВЧОЇ ІНІЦІАТИВИ
ВНЕСЕНО ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ VII СКЛИКАННЯ 5 ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ,
ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН.

  1. Законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо права оренди земельними ділянками сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» (реєстр. № 4109 від 06.02.2014), внесеним народними депутатами України Г.М. Калетніком та І.Г. Кириленком, запропоновано зміни до статті 93 Земельного кодексу України та статті 6 Закону України «Про оренду землі», якими встановлюється, що право оренди земельними ділянками сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва зможуть набувати суб'єкти господарювання за умови їх державної реєстрації за місцем розташування таких земельних ділянок. На думку авторів, прийняття проекту Закону дозволить збільшити грошові надходжен­ня до дохідної частини місцевих бюджетів України від підприємств­орендаторів зазначених земельних ділянок, що сприятиме фінансуванню заходів із створен­ня та підтримки сільської інфраструктури.
     
  2. Законопроектом «Про деякі заходи щодо посилення ролі територіальних громад в управлінні земельними ресурсами» (реєстр. № 4150 від 17.02.2014), внесеним народними депутатами України В.П. Пилипенком та О.І. Кулінічем, запропоновано, зокрема, внести зміни до Земельного кодексу України, законів України «Про фермерське господарство», «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою врегулювання питання передачі із державної до комунальної власності значного обсягу земель, розташованих в межах територій сільських, селищних, міських рад за межами населених пунктів, а також передачі від районних державних адміністрацій до органів місцевого самоврядування повноваження щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності. На думку авторів, прийняття проекту Закону суттєво зміцнить матеріальну і фінансову основу місцевого самоврядування, створить підґрунтя до більш якісного і обґрунтованого планування розвитку територій, значно наблизить управлінські послуги держави до споживачів.
     
  3. Законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення витрат населення при оформленні прав на землю» (реєстр. № 4152 від 17.02.2014), внесеним народними депутатами України В.П. Пилипенком та О.І. Кулінічем, запропоновано внести зміни до деяких статей Законів України «Про Державний земельний кадастр», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про оцінку земель» та Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» з метою відміни або зниження вартості окремих адміністративних послуг та бази оподаткування, пов'язаної з оформленням прав на землю. На думку авторів, прийняття проекту Закону дозволить знизити витрати населення на оформлення прав на землю.
     
  4. Законопроектом «Про внесення змін до розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України щодо особливостей обігу земель сільськогосподарського призначення після спливу терміну дії мораторію» (реєстр. № 4285 від 26.02.2014), внесеним народним депутатом України Г.М. Калетніком, пропонується на законодавчому рівні вирішити питання щодо обмежень землекористувань, які можуть перебувати у власності та користуванні осіб, які ведуть товарне сільськогосподарське виробництво — агрохолдингів. Зокрема, вносяться зміни до пунктів 14 та 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України, якими запропоновано встановити обмеження, що після спливу терміну дії мораторію загальна площа земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка може перебувати у власності чи користуванні однієї особи з урахуванням осіб, пов'язаних з нею відносинами контролю, не може перевищувати 10 тис. га. На думку автора, встановлення обмежень на використання сільськогосподарських угідь агрохолдингами дозволить уникнути монополізації та надмірної концентрації значних площ сільськогосподарських угідь в одних руках, сприятиме сталому розвитку різних форм власності сільськогосподарських підприємств в Україні, і як результат, припинення вимирання села, а в подальшому і зникнення таких адміністративно­територіальних одиниць.
     
  5. Законопроектом «Про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо уточнення повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин» (реєстр. № 4286 від 26.02.2014), внесеним народним депутатом України Г.М. Калетніком, пропонується з метою оптимізації розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності внести зміни до статті 122 Земельного кодексу України та встановити, що територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (району, міст обласного значення, міст республіканського значення (Автономної Республіки Крим), міст Києва та Севастополя) передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. На думку автора, прийняття проекту Закону дозволить спростити порядок отримання та оперативного вирішення питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування зацікавленим особам, що призведе до збільшення доходів державного бюджету за рахунок росту надходжень від орендної плати.

Відділ взаємодії з Верховною Радою України та
Адміністрацією Президента України Держземагентства України

 

«Землевпорядний вісник» № 3 2014 р.